úterý 8. března 2011

Tak je to tady

Jiz jsem to avizoval. Po dvou letech se loucim. Muzu tady mit takove ty kidy, jak mi to hodne dalo. A v komentarich se objevi kidy: "Good luck, chlape" (ktere se tam od ironiku objevi tak jako tak a dobre mi tak). Zkousim se te preddefinovane hre vyhnout, jak to jde a jde to ztuha. Zkusim to jinde a jinak a chvili to zase pujde. Je to surfovani na vlnach... ze zacatku kazdej jednu chytnem, pak se ale placame na melcine. Je potreba jit chytit jinou. A pokud vlna neprijde, nebo ne takova poradna - narezova, a proud nas jen dotlaci ke brehu, tak ma clovek zas dve volby. Bud se tam placat, nebo se namahat dal a cekat po namaze na dalsi vlnu.

Tenhle blog, stejne jako muj zivot, zacina byt proste monotonni. Navic prestavam vedet, co delam. Napriklad vubec nevim, jestli skutecne beru svet jako misto, o ktery se staram, nebo na nej zvysoka seru. I pokud to nahodou delam, tak to proste neprinasi vysledky. Nevidim, ze by nekdo citil, ze jsem pro nekoho neco udelal, takze mrham energii. Takze je na case se na to vysrat. Coz tady taky ostatne vsem pisu a coz se mi uz v zivote parkrat podarilo, ale energie z te zmeny a z toho opusteni je proste pryc. Clovek z toho opusteni muze zit dlouho, ale po case prestane citit pritomnost a o to tu jde.

Spolu s blogem jsem se rozhodl vykaslat i na specificky online byznys, na kterem jsem delal par let (a o kterem neluvim ani s lidmi, co vedi, co delam). Dam to svemu spolecnikovi a doufam, ze za to nic nedostanu. Nelibi se mi to a uz nechci hamtat prachy, pro ktery nemam vyuziti. To, kolik potrebuju, si vydelam vzdycky - svet se postara. Svet cloveka podrzi. Je trapny si tady chystat tu "maringotku" na stari, kdyz to clovek muze udelat hned. Je to analogie s top manazery, co se v 50ti daji na spravnou cestu a odjedou pomahat detem v Africe. Skutecne: s jistym postavenim a personou, co si clovek vybuduje, je tenhle pristup jen trapna hra. Muj kamos a spolecnik to zatim nevi, tak mi drzte palce. Jeste nez jsme vydelali penize, tak jsme si predstavovali neco hezkyho, na cem budem delat, ale timhle tempem, kdy hlavni je vydelavani prachu skrz lidskou debilitu, to proste nejde. Mam pocit, ze hrozne moc veci drzim za ostatni lidi a jejich lenost a Jezisem se necitim byt. Na druhou stranu citim, jak lidi cim dal vic zranuju a jak to, ze za nekoho neco nesu muze byt docela klidne totalni blud, kterej si namlouvam... a v tom bych rozhodne nebyl prvni ani posledni. Anebo tim blokuju u jinych lidi schopnost se postavit na vlastni nohy. To opravdu nechci.

Boze, vzdyt neni nic jasnejsiho, nez co ma clovek delat. Je neskutecny, ze i clovek, kterej to kdysi v minulosti dal (a skutecne si mozna namlouvam i to), se boji do toho jit znovu. Coz je informace, ktera by snad nekdy nekomu mohla byt k vyuziti. Vam vsem, kdo se nahodou rozhodnete opustit hru. To nekonci. Stanete se silnejsimi a zaroven se naucite si jeste vic lhat, takze ten boj je vzdycky tak absolutni a tezkej, jako opustit osobu, kterou milujete.

Presto neni jine moznosti, nez se vsemu postavit celem. Clovek musi umrit vedome a pripravenej a ne tak, ze zivotem postupne zdegeneruje a drzi si identitu, kdyz ji ma nechat odplout.

66 komentářů:

  1. Mi to příjde jako momentální nacházení se v méně veselé části maniodeprese. Možná by šlo i z blogu vysledovat, že se to pravidelně opakuje. To přejde.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem naprosto anonymní 63letá sledovatelka tohoto blogu a je mi fakt líto,že to skončí....
    Pro případ,že by se brazilské chvilky objevily jinde,prosím o avizo na mail
    laguza@atlas.cz

    p.s. tiše závidím.....sama se takovéto svobody už asi nedožiju.

    OdpovědětVymazat
  3. Vpravdě nedávno (tak týden zpět) jsem se rozhodl (plus i emočně dopracoval) k tomu, že právě nastal ten správný čas "přestat se svými terapiemi" a zkusit zase trochu žít.

    Důvodem bylo to, že mi připadalo, že... no, "že mi to blokuje schopnost postavit se na vlastní nohy" - jo, vyjádřil jsi to naprosto přesně.

    Sice jsem nad tím takhle nepřemýšlel, ale když jsem si teď přečetl tenhle tvůj poslední článek, tak ta komentářová diskuze tady na blogu byla vlastně taky určitá forma "terapie", která mě (díky svojí návykovosti) paradoxně vlastně držela zpátky (bylo vždycky kam utéct před životem - do diskuze na Tiborův blog).

    Takže co se mě týče, jsem "rád" (ehm), že končíš. Respektive, že končíš s takhle (pro mě) výborným načasováním.

    Pokud cítíš, že je potřeba se hnout, hni se. Já to momentálně rozhodně cítím a tohle je další impuls, který mi v tom pomůže - takže díky za tuhle synchronicitu.

    OdpovědětVymazat
  4. Berlin: celej svet tak nejak tepe v maniodepresivnim rytmu. Skutecne jsem se dnes probudil v manii a to v takove manii, kterou jsem za dobu trvani toho blogu zazil jen zde http://brazlie.blogspot.com/2010/02/lsd.html Musim prestat psat, at me to zas nestahne dolu.

    Vsem ctenarum, kteri si na to zde zvykli jako na zpravy na tv nova se omlouvam. I laguze, tesi me, ze jsme to sledovali spolu. Pokud bych nekomu daval avizo o tom, co budu delat dal, tak to jaksi cele ztrati smysl.

    Mordemy! Chlape mam te taky rad. A to cos napsal je pecka. Synchronicity jsou ve vzduchu a o to silnejsi, cim vic je dokazem jen prijimat a neresit (jasne ze vychlazena plznicka pod tim rychnovskym stromem ve vedru jako je tady ted by byla uplne bombasticka). Uzij si to, protoze tohle je ono a ten darek v podobe konce blogu jak vidno neni jen pro me. Bomba.

    Takze jeste k Berlinovi. Kdyz maniodprese tak poradna. Deprese i manie maji sve opodstatneni. Deprese jsou analyticka zalezitost, to plavani proti vlnam. Manie je ten surfing. Ale nema smysl to provozovat na stejnem miste zbuhdarma. Pokud je konec, tak je konec. Pokud bych sem dal psal, tak to popru celej princip prijeti konce a smrti. Mozny to je, ale nerad bych. Byla by to silena regrese a navic v tom diky tomu, co predvadim, tak trochu jedete taky. Nehodlam byt spoluzodpovedny za lidskou ubohost.

    OdpovědětVymazat
  5. Škoda, teprve tvůj blog (a tím i tebe ) objevuju, můžu jen doufat, že než ho celej přečtu, zas se k tomuhle vrátíš.

    OdpovědětVymazat
  6. Nevratim Richarde :) Uzij si to.

    Jinak k ty maniodepresivite. To neni nic tak intaktniho jak se uvadi v parapsychiatrickych materialech. Manie i deprese maji sve priciny. My obdobi manii jsou presne korelovany s mym osamocenym autismem, kdy jsou proste leta, kdy se s nikym fakticky nebavim a nikdo nevi, co delam. Takovej schizoidni ideal. Deprese se koreluji s otevrenosti vuci svetu a snahou o kontakt a porozumeni.

    Jde o oboji. V kazateli je psano je cas pracovat a cas odpocivat, je cas sklizne a cas zasivani atd... Na party mam vzdycky pravidlo v nejlepsim prestat. Tyhle veci jsou obsazeny v mnoha mytech. Bratr tu ted nadsene cte ty Campbellovy myty, takze znova doporucuju (Heyoka mi tu knihu nutil 10 let podotykam a ja si rikal, no jo, dalsi kniha s drakem na prebalu).

    Chapejte me lidi, pozorovat konecne ty vlnky na lagune a jen existovat... proste neni na tom vubec nic svetobornyho... a hlavne na tom neni vubec nic k psani.

    OdpovědětVymazat
  7. Jedna z mych silenych teorii je, ze tyhle manio-deprese, ci zavreno uzavreni, by se mely jednak po... ale vite co, jdu se venovat necemu jinymu :)

    OdpovědětVymazat
  8. "pozorovat konecne ty vlnky na lagune a jen existovat... proste neni na tom vubec nic svetobornyho... a hlavne na tom neni vubec nic k psani"
    no právě, ze začátku to tu byl více méně faktografický blog o Brazílii, třeba i o těch vlnkách a ty ho ted zaviras jako psycho terapeutickou poradnu nejen pro sebe...

    OdpovědětVymazat
  9. dobra poznamka, je mi lito, ze jsem se nedrzel tematu no; jenze je otazka jestli o tom nahodou neni zivot

    vsechno, co se kdy podarilo, se podarilo tak, ze jsem neco chtel, sel za tim, hodne veci se posralo a nakonec to dopadlo uplne jinak a z odstupu fajn

    neboli i to cos napsal, jsem se tak nejak obecne snazil rict, aneb to je me na dalku vyrovnani se se vsemi GTD pristupy (ne ze bych je nekdy resil konkretne ja, ale lidi jsou v tom zasekany dost, cimz jsem v tom taky namachanej)

    vzdyt vem si tenhle blog, prvni sablona na jakou jsem narazil a v nazvu jsem udelal typoerror..pak sem se na ten prazdnej blog podival a rek si, no a co... v tu chvili sem to moh jen smaznout, pac zde logicky nebyl zadnej traffic

    veci budou proste jinak a nedodelany, nez umrem (ted se behem te minutky nad lagunou zatahlo a zaclo z niceho nic strasne prset, nekecam); zivot neni hollywoodskej trhak, kde se od zacatku vi, jak se bude odvijet a nejsou to ani kousky zivota, jako tenhle blog... nastesti to tak neni a nebude

    mimochodem pred cestopisem byl zamer tohohle blogu psat tak nejak mamince od synacka z cest :), a za tim zamerem psat mamince bylo zas to, ze jsem si poridil slecnu a uvedomil si, ze je mozna ne az tak dobry na vsechny uplne srat, i kdyz to druhy na co clovek ve svete narazi po jakesi peci kdyz je malej, je to, ze na nej sere svet (resp. to clovek presne tak vnima)

    a taky puvodni zamer byl v brazilii psat..neco ucelenyho... tohle jsou jen nastrely a rozjezdy, jednou za mnoho let treba splacam neco s pocatkem v knihkupectvi a koncem nazvanym "posledni kapitola" a treba to bude v portugalstine :)

    nakonec z toho vznikla parapsychologicka poradna kombinovana s recenzema, proc ne

    Moc vam vsem dekuju, dostal jsem takovy privaly silenych informaci, ze se mi o tom nesnilo... kdo chcete testnout interakce, hry, autority, zesmesneni, pokoru a jak z toho ven, tak si blog zkuste. Cim vic se zadari nekoukat jinam, tak tim lip, i kdyz cim vic si budete myslet, ze jste originalni, tim min to originalni bude a budete jen kopirovat program nadratovanej do vasi ROMky... ale obcas si to treba uvedomite.

    Neco se trochu odkryje, neco ztratite. Neni era komunikace skrz kourove signaly, i kdyz cil nakonec je si k jakymusi ohnisti vyklidnene sednout a jen se tak dohromady priblble usmivat.

    OdpovědětVymazat
  10. Jo, koukam ze jsem klasicky nekonkretni. Co se vlnek tyce, tak ty se musi zazit a skutecne tam nekde venku je svet. Doufam ze v tomhle konci pro vas bude ten zacatek. Mordemy to uz nakous.

    Kdyz jsem byl s brachou v Riu, tak nam skoro ukradli jeho superfotak, takze do Saa jel bez nej. A rikal, ze si to nikdy tak neuzil, protoze proste nemusi premyslet, co a jak vyfotit. S blogem je to trochu jak s fotakem. I kdyz zaiju neco suprovyho, tak tim, ze to nekam nahazuju na zed, tak se mira toho prozitku zmensuje. I proto ty nejhlubsi, doslova nabozensky prozitky (treba cumeni na odlesky slunce na lagune), jsou nepopsatelny. Proto je zde mytus o Orfeovi a Euridike, kterej rika, ze muzem mit vse, jen proste musime vydrzet se neohlednout, neboli svym zpusobem byt v samote a o tom, o cem si jsme jisti, se neujistovat, jinak to ztracime. K prijeti tohohle faktu je potreba hodne pokory, ale odmena za to pak je fantasticka. Smele do toho.

    OdpovědětVymazat
  11. na tom paradoxně právě bylo nejhodnotnější, že ses nedržel tématu, ty poznámky typu mytus o Orfeovi a Euridice jsou nakonec možná cennější než původně žádaná fakta o Brazilii (alespoň pro mě)

    OdpovědětVymazat
  12. Dik - ten nejlepsi podnet prestat cist a snit co by kdyby a zacit delat. Orfeus a Euridike - znam lidi co se nikdy neohlizi zpatky a je to sila, na jednu stranu retrospektiva nekdy pomuze, na druhou stranu - na co bych koukal kdyz muzu zit. Nespekuluj, intelektuale:).
    Good luck!

    OdpovědětVymazat
  13. někdy mám pocit, ze uz jsem ti vsechno rekla, v monologu, ktery s tebou a v posledni dobe i s tvym bratrem vedu. nezbyva mi nez verit, ze se k tobe moje myslenky nejak dostanou a ten vir,ktery te meta porad dal ode me se uklidni a treba se zase najdeme. tolik jsem toho ze sebe uz setrasla, ale sny ty ne, ty jsou tady porad. Na tve narozeniny budu v peruanskych Andach, tak trochu si jedu splnit sen, snad tam i najdu nektere odpovedi, take si proverim svoje uz starnouci telo...je toho vic, ale tobe to pisu proto, ze te to mozna potesi. preju ti muj nejdrazsi stesti a klid a uvolneni

    OdpovědětVymazat
  14. No konečně! Stejně to tady stálo za nic. Pořád dokola číst stejné články už jen z povinnosti a vyhlížet kde je konec, abych to už konečně mohl vypnout... . Rozumný krok. Díky!

    OdpovědětVymazat
  15. No mami, tobe tady nic moc psat nebudu, na to si preci jen jsme pomerne blizci lide :D Vylet do And a plneni snu me samozrejme desi. Jednak tam bude v balicku predpripravenej zajezd, neco jako vylet na Jezise v Riu a ty budes tvrdit, jak je ti to jedno, ze si tam svy misto najdes. Porad dokola. Druha vec je, abych zopakoval Lacana, ze toho, ceho se lidi nejvic desi neni nesplneny sen, ale SPLNENY sen, protoze to jedine, o co vlastne stojime je touha (presto i to je trapne).

    Do And ani jinam nema smysl jezdit jinak nez "jen tak" - bez plneni snu a neorganizovane. Pak tam je urcite moc hezky a tim to tak nejak hasne. Stejne tohle ode me nevnimas a tohle tvy mlaceni hlavou do zdi je duvod, proc se s tebou nemuzu bavit. Trpim pri tom.

    Grime, ty jsi naproste selhani na tomhle blogu. Ale ne ty, ale ja. Uvedomuju si, jak jsem to psani s tebou dost posral a prave to je jedna z veci, co jsem se zde naucil. Ted jsi na me plivnul jedovatou slinu, co sis schovaval a ja si zpetne uvedomuju, ze jsem byl prekvapen, ze neprisla driv.

    O co jde... vim to myslim jen ty a ja, ostatni si toho asi ani nevsimli. Jsi na tomhle blogu jedinej outsider z takove te konvencni, mlado-pravicacke reality (doufam ze te to neurazi). Mel jsi jako jedinej odvahu sem vubec co psat a myslim, ze to je tvoje fakt velky plus. Zjistil jsem, ze majitel blogu ma nad diskutery vzdycky jakousi implicitni moralni prevahu (dokud to nezkusite sami... nezjistite). Cca. pred rokem jsem te tu nejak setrel... nevim, co presne jsem napsal, ale bylo to neco o stupidnim prvoplanovem pravicactvi. Moc me to mrzi. Budes premyslet, co tim zase zkousim, ale nezkousim tim nic. Podelal jsem to.

    Vysvetleni bude opet v uvaze, ktera ti prijde stejna, jako cely blog. No ono ty nase zaklady totiz nijak extremne slozite nejsou, jen to dohromady dava nelinearni rovnice.

    Zkratka, az moc mi pripominas me, pred nejakymi 10+ lety, a priserne moc si preju, abych neopakoval totez, co jsem tehdy myslenkove delal. Pral bych si zpetne projit to rychleji a videt to, co je zjevne, ale tehdy jsem to proste neunes videt, takze jsem to zastiral. Proto ta moje prudka reakce vlastne nebyla na tebe, ale na me samotneho v case zpet.

    Budes se velice divit, vim to, protoze pred 10+lety bych se tomu taky strasne divil, ale lidskej mozek si s nama hraje presne takhle pitome, jak jsem ted naznacil.

    Ty si samozrejme ten vypad pamatujes a ja si pamatuju, ze jsem na tebe vyjel jako prvni. Prispel jsem kapkou do toho sveta, kterej se ti zda nehostinnej a je proti nemu potreba se vymezit. Udelal jsem neco, co je presne kontradiktorni smyslu tohohle blogu. Tady mate jasnej dukaz toho, ze jsem clovek a presne rozebranou chybu. Doufejme, ze to nakonec k necemu bude.

    Jinou podobnou psycho-hru jsi Grime naznacil ostatne i ty (a hodne lidi se te hre po precteni tveho predesleho prispevku zasmeje). Z ryze pravicoveho pohledu, ktery ma model svobodnych jedincu, kteri se umi rozhodovat zcela odpovedne za svuj zivot, te SKUTECNE NIKDO NENUTIL tenhle blog cist. Takze... z toho se da vyvodit, ze je skutecne spatne predpoklad o svobodnem jedinci, na kterem stoji celej slavnej liberalizmus. Reklama funguje... hnusne a vlezle... kdyz do tebe nekdo kopne, tak ho musis sledovat o to vic [sledujte jak se reklama bude vyvijet v dalsich letech... bude to tenhle urazlivy mem, na kterem bude stavet] a pokud tenhle blog fungoval i na podobnym principu (a nevim, proc jsem si myslel ze ne - opet ma debilita), tak skutecne je dalsi duvod zase jit o kousek dal a sice znovu podprahove ovlinvovat, ale od nuly.

    OdpovědětVymazat
  16. Jako tohle ma jeste dohru. Po skype mi ted prijde. "A proc chces skoncit?Zas Te nekdo nasral?Nepochopil?"

    Lidi uz automaticky predpokladaji, ze veci jsou v zasade uplne jinak, nez jak se rika. Desivy.

    Nejdesivejsi na tom celem je, ze ted fakt premyslim, kdo me kde nasral nebo nepochopil a z ceho jsem se urazil. Protoze to samozrejme vyloucit nelze.

    Defaultne se zacinam desit, co vypadne z lidi, co mi pisou "Ty" s velkym T.

    OdpovědětVymazat
  17. To, že to tady dva roky pravidelně čtu, je důkazem, že to smysl mělo a někam jsem se posunul. Ta cesta tvrdé nekompromisní filosofie, kterou razíš,kdy se snažíš neobelhat ani sebe, si myslím, že je správná cesta a k tomu doufám taky směřuji.Sám jsem zvědavý, kam se človek ve svých úvahách posune v čase za pět, deset a více let a jaký to bude mít nakonec celé smysl.(nejspíš žádný, už si ani nemyslím, že emigrace člověka někam posune, smíření se, uzavření se do sebe..možná, ještě nevím..roky letí..zatím sbírám a vyhodnocuju informace) Sice píšeš, že to tu čtem jak novinky na nově,ale jsem toho typu, že rád zůstávám v anonymitě a psal jsem tu asi dvakrát a po druhé, co mně tvá matka napsala, že ti podkuřujem, abysme si tě naklonili, tak jsem se na komentáře vysral a zůstal jako pozorovatel, což jsem v podstatě byl vždycky. Nicméně, kdyby přece vznikl nový blog o filosofii nebo někdy v budoucnu vyšla kniha byl bych rád kdybych se k tomu dostal, proto tu nechám mail: lihos@email.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Někdy mě děsí, kteří lidé ve mě vidí své mladší já. Zvlášť pokud je mám zařazené mezi extrémistické popírače holokaustu a členy ortodoxní sekty - to není přehnané, jen kolik máte společných rysů - od popírání skutečnosti, logického toku věcí a předpovídání zkázy. Nemyslím to ale ve špatném.

    Jinak to vysvětlení mého chování mi přijde dost šílené (obsáhlé a složité). Ani já sám nad tím tak moc nepřemýšlím. Možná se ti ale podařilo racionálně popsat mé chování, které beru jako automatické reakce na to co vidím/čtu.

    OdpovědětVymazat
  19. to lihos: tesi me, ze je tu dalsi clovek, co to tak bere

    mozna v necem pusobim jako iracionalni geekosilenec, a to i v realnym zivote, ale jedna vec je jista, mam nejaky sileny druh fotograficky pameti, ktera, ale neni uplne fotograficka a obcas vyrobi zvlastni chybu, kdy si spletu jmena zacinajici na stejnou hlasku

    nicmene..jedna vec je jista, ty jsi clovek, co mi pred casem navrhoval, at mu pisu recenze o filmech nebo knihach na jeho LXXXXXXBlog... a rekni esli kecma nebo ne, sazim barak na to, ze mam pravdu... ono kdo si taky rika lihos ze... asocioval jsem si te se smichovskym lihovarem, coz byl i nazev zastavky, jenz me v mladi strasne zajimala, neb jsem nevedel, proc nekdo vari lih; do toho kazdej druhej ctenar tohohle blogu se naklada do lihu, aby prezil (skutecne alkoholismus nebocotoje zacina i u jednoho pivka denne - vetsinu casu mi byva mizerne, ale kdyz si nahodou loknu, nahle je vse ok... tohle nemuze byt spravna cesta; bolest jsou informace)... tak to by zas byla asociace na tema "lihos"

    Co se me matky a jejiho vyjadreni tyce, tak to proste ber jako vyjadreni starnouci a "opustene" osoby, co potrebuje, jako kazdy, dat svoji bolest nekam dal. Jak jeji osud ukazuje, tak se ji to dari delat docela "dobre".

    Grimword: tve zarazeni sveta na normu, ktera je "spravna" a mechanicka reseni typu devkar.cz, coz ma byt tvuj oblibeny web, nebo volba nazvu tveho blogu (nejuspesnejsi.cz) jsou proste schizoidne mainstreamove rysy "mladeho dynamickeho" chlapa, ktere jsou pro nej samotneho udrzitelne v cim dal mensi mire. Extremni osoby jsou pro me prave takovehle archetypalni osobnosti, kterym (nevedomky) nastavuje zrcadlo kaluza. Moje chyba je, ze do toho ryju az moc, byt skutecne asi proto, ze nechci, aby se to cele opakovalo. Plus vim, jak blizko jsem byl te praci v CNB... uprimne receno, kdybych si nedal ty houby a neskocil z okna, tak v te CNB asi ted sedim (na parkovisti mi stoji A8, mam bud domek v Ricanech nebo pokud jsem nenuceny rebel, tak podkrovni byt ve Vodickove ulici; dale mam bud manzelku a milenku nebo, pokud jsem jeste vetsi rebel... no vime co mam mit v te alternativni realite).

    Zkratka, to co popiram neni skutecnost, ale tvoje realita. Logicky tok veci mi ver, mam myslim docela dost vychytanej (nelogicky uvazujici clovek se na netu neuzivi, pokud te neni nejaka perverze), jde o to, z jakych axiomu vychazis (a taky nakolik jsi schopen je vubec zpochybnovat - tve psani nezadrzitelne ukazuje, ze uz k tomu konecne zacina dochazet i u tebe). Konecne tva treti poznamka - predpovidani zkazy - neni zadne predpovidani zkazy alespon v mem pojeti. Je to jen to, ze padne realita, co tu je dnes. Dojde k masovemu zpochybneni axiomu v retezove reakci. Lidi mozna budou dale chtit byt klamani, ale nove realite minimalne chvili potrva, nez si sedne. No a jak jsem tu psal o vlnach, tak v tu chvili budem mit vsichni pripraveni moznost svezt se na tsunami. Z meho pohledu tu zrovna neni moc co zkazit, protoze tu taky nic moc neni. A hezke co je, se vynoruje a zanoruje do reality bez toho, aby kolem toho byl udrzovaci aparat.

    Takze se ti omlouvam jeste jednou a slibuju, ze az narazim na dalsi Grimwordy (preklepavam to na grimworld, neni to naschval), budu se k nim snazit byt laskavejsi (coz je tobe ted samozrejme uplne u prdele, natoz aby te zajimali nejaky jiny curaci, ktery si muj chorej mozek zarazuje buhviproc nekam k tobe). Ale fakt to nemyslim zle.

    OdpovědětVymazat
  20. Abych byl jeste konkretnejsi. K te logice. Podivej se na svuj clanek http://www.nejuspesnejsi.cz/mych-86400-vterin-v-sesti-bodech/

    Muzes mi rict kde je tam ta logika? Neboli kde je tam ten pozadovany rad sveta? Jaky ma smysl rozdelovat se na vnitrni self a vnejsek, coz tam presne popisujes ty a je to projev schizoidnosti? Kdyz ti to rikam, tak to vypada jako utok na tve nitro nebo nelogicnost. To co tady pisu celou dobu je, ze vracim logiku do takovych situaci, jako jsi popsal. Chovas se ve vytahu tak, jak se chovas, protoze mas strach o vnitrek. Atd. Jsem racionalnejsi nez ty, protoze ty na logiku anomalnich situaci zatim rezignujes. Me zajimaji jen anomalni situace. Normalni jsou "vyresene" Jenze se to cele komplikuje, protoze mnozina normalniho s hloubkou pohledu mizi.

    V clanku tedy dochazis prave k tomu paradoxu, o kterem tady celou dobu pisu. Jen to mas cele jako anomalii a muzes si jeste chvili rikat, ze je to jen takova hricka "nez se naucis v tom chodit". Jenze to co popisujes, je podstata sveta a je potreba ji prijmout. Podstata sveta neni chci A, delam B a za to si A koupim (jsem presvedcen ze proto tvy bystry podvedomi dalo k tomu clanku tak hezkej ironickej obrazek). Nebo mam jiste preference, jdu k volbam a pak za to dostanu co chci. Podstatou sveta je, ze nefunguje vubec nic, tak "jak ma", presne jak lyricky popisujes.

    Weby, ideje i osobnosti, ke kterym upiras nadeji jsou ty, ktere predstiraji, ze v "tom umeji chodit". To, co se ti snazim rict je, ze vsichni tihle Ahydove nevedi na vedome urovni, ktere se desi, nic a pokud se rozhodnes dat cestou jakohokoliv prvoplanove "logickeho" reseni, budes uplne stejne naprosto v prdeli. Nevidis tu jednu hru za tim, ktera spociva v tom, ze kdyz uz je clovek fakt uplne ztracenej, tak jeho pud sebezachovy je koncentrovan do mimikru, kteryma ukazuje jak je v pohode a "ma to" (i z toho duvodu to tu musim skoncit, pac nejak citim, ze ta hra lapa i po me).

    OdpovědětVymazat
  21. Přečetl jsem si to třikrát po sobě. Chaos. Žádná logika.

    Podstata bude asi v obrázku u toho článku. Zatímco ty okolo něho zvládneš rozvést myšlenku do tří úrovní a říct o něm že je ironický, já to tak nemám. Ten obrázek jsem tam dal, protože jsem psal o mém dnu. A můj den, myšlení a chování ten obrázek přesně vystihuje - WORK - BUY - CONSUME - DIE. Jasné, stručné, přímé a výstižné. Přesně tak se dívám na svůj den.

    Moc to žeřeš - rozpitváváš každou blbost a hledáš v tom nějaký skrytý smysl. Já mám na rozdíl od tebe ten jednoduchý model "chci A, delam B a za to si A koupim" - tak to vidím a podle toho jedu.

    Neříkám že je to ideální a jsem mega happy. Ale aspoň mám něco pevné, čeho se můžu chytnout - bod A, bod B. Nevím co máš ty.

    A nevím kdo z nás to má lepší. Já mám aspoň nějakou imaginární jistotu. Ty to máš rozhozené náhodné.

    Chápal bych to, kdyby jsi měl nějakou humanitní školu nebo byl žena. Ti se řídí podle vlastních pocitů a emocí. Jako ekonom nebo co jsi, by jsi ale měl být blízký mému technickému myšlení.

    OdpovědětVymazat
  22. V obou pripadech, jakozto striktni "logik" naprosto zanedbavas podvedome impulzy a hry mozku na sebe sama. Sve vedomi beres jako stroj a zanedbavas pochody, ktere se deji v nem a nam jakoby naschval a casto jakoby ironicky (typicky pripad, kdy vime ze treba nejsme v necem az tak dobri, uspesni, sebevedomi, ale snazime se tak vypadat, nas nakonec znemozni a ztrapni nikoliv nahoda, ale peclive prichystany protiutok nejakych vnitrnich pochodu, ktere potrebuji prorazit).

    Jsi si jistej, ze bys na svuj blog nekomu zalinkoval neco jako menstruacni poradnu nebo web pro geronty (natolik vysokou hru dokaze z exotopedu hrat jen ahyde, ale porad je to jen hra a pripravovani si hluboke obranne pozice)? Tvuj smysl pro humor je o ironii, ale taky i jinak nez si myslis*. Pokud bys chtel dat skutecne najevo to, co zde naznacujes, tak to bude neuspech.cz nebo tak neco, ale i potom by to byla jen o uroven vychytanejsi poza.

    Vim, ze mi to nebudes verit a vim, ze tohle si priznat da pekelnou fusku (a v tyhle chvili uz bych na tebe normalne startoval), ale dokud nepochopis triky mozku, ktery na sebe hrajes s touhle totalne pruhlednou "nedbalou eleganci", tak budes tam, kde jsi. Okoli ti tu cestu jen zneprijemni, protoze i kdyz vsichni tusime, o co tu jde, tak pokud budes hrat opravdu vytrvale, tak ti okoli tuhle cestu pozy skutecne potvrdi. A prave TOHLE je hlavni duvod, proc by clovek mel byt (nekdy) sam.

    Mordemyho blog je presne o techhle vecech a je to dokonce chlapik tveho veku. Mozna to tam pro tebe bude srozumitelnejsi. Vysvetleni situaci, proc se deje ve vytahu, proc se tvuj blog jmenuje jak se jmenuje atd.

    * Nevim v jake knizce jsem to uz cetl, ale ironie je pry zoufaly protiutok proti svetu, kdyz uz clovek nevi kudy kam.

    Prosim te jen o jednu vec. Nikdo te tu nenapada, ani ja uz ne. Zkus to tak brat, potlac prvni reflexivni reakci, parkrat dychni a zamysli se, nic ti nehrozi. Tyhle veci jsou spis na osobni rozhovor nez na public disgrace.

    OdpovědětVymazat
  23. Trvam na tom, ze ten obrazek je ironie. Ten kdo to stvoril, to vedel. Ty to vis pouze podvedome.

    Podivej, ja s tim tady koncim. Falesne jistoty jsou skutecne tvoje, neberu ti je. Pokud jich chces drzet, tak je jasne, ze se chytis mainstreamoveho konzumniho domatickyho ne-nabozenstvi.

    Mohl bych ti tu uvest formalni vycet svych oficialne uznanych uspechu v logice, ale tuhle hru hrat nebudu, prestoze bych te asi sookval jeste vic. Chapu tvuj problem. Humanitni vedy i zenske povazujes za inferiorni, protoze jednoduse obvykle naprosto inferiorni jsou (stejne jako chlapi). To ti ovsem blokuje schopnost se podivat na vyjimky z tohoto pravidla. A proto se s tebou bavim.

    Tenhle zkurvenej predsudek vuci psycho... vedam, nabozenstvi a vsemu, co jde tak nejak mimo logiku jsem mel strasne dlouho taky, protoze nas tak vychovali a to je ten problem. Jsme naprogramovani a nevime o tom. Da to fusku z toho vylezt a samozrejme je potreba odvaha se vseho pustit. Vseho, cemu verime.

    Na zaver takovej koan ze zivota. Prijel za mnou typek na Ozoru, co taky chtel do Brazilie. Je to taky technik a logik. Delal neco do baterii. Rikal, ze v te nadherne a jasne technice vlastne nikdo nic nevi. Nejake super lognlife baterky se delaji jistym specialnim postupem (bylo to neco jako ze se do smesi prida cukr a hovna a pak se to presne na 23 minut zahreje), kterej funguje, ale nikdo nevi proc. Jakakoliv mala odchylka privodi snizeni kapacity. Hlavni je, ze to funguje. Vtip je v tom, ze striktne racionalnim postupem by to kazdej vyhodil jako blbost, ani by na to neprisel.

    Neboli jsou dva LOGICKE pristupy - indukce a dedukce. Z nejakeho duvodu je ted v brutalnim kurzu pouze dedukce. Existuje i neco jineho a az budes chtit v zivote neco lepsiho, zkus o tom premyslet. Problem je a lamal jsem si s tim jakozto deduktor hlavu pekne dlouho, ze indukci deduktivnim badanim uplne uchopit nelze. Jakoby porad nekam unikala..tam, kde se autisticky deduktor citi presne jako Sheldon mimo svoje sedatko. (Big bang theory si hraje presne s triky na tema tohohle blogu, jen je, pravda, o dost zabavnejsi)

    OdpovědětVymazat
  24. Škoda, četl jsem to tu rád. ;) Občas jsem si pár věcí uvědomil. Tak GL.

    OdpovědětVymazat
  25. Tak takovyhle parchanty, co parazituji na dobrem jmenu poctive ceske firmy, ty sem tu fakt nikdy nemusel. To je hnus, doufam ze sis uvedomil prave toto!

    (Jinak jsi tehdy udelal dobrou praci, i kdyz s tebou v probirane kauze stale nesouhlasim, tak ten chlapik na O... taky potreboval na tom webu demystifikaci; mimochodem prave proto, aby moh dal pokracovat)

    OdpovědětVymazat
  26. Jeste to Grimword: tenhle klip je totez jako ten tvuj obrazek http://www.youtube.com/watch?v=XvwK-3cQ6gE

    pokud to s tebou neco dela (je temer jisty, ze ted to s tebou nic delat nebude pac hrajeme psychohru na tatinka a decko v opozici), tak je jedno, zda chapes jen prvni plan, tj. bys rekl neco jako "libi se mi to proste no", coz je mimochodem jak psychoanalytici (logicti lide ver tomu) dost casto totez jako "je to fakt udesny, priserny (jako la tiboruv blog rekl Grim)", nebo i dalsi plany

    co se snazim rict je, ze ac chces nebo ne, tak pokud na to vubec nejak reagujes, coz ty treba umistenim toho tveho obrazku delas, tak tvuj mozek prijima vsechno, co do toho obrazku bylo nacpano (opakuju ze autor zamyslel totez co adam freeland v klipu), problem je, ze to videt NECHCE (z duvodu, ktere jsi uvedl: "alespon mam neco pevne, ceho se muzu chytnout"), takze se me muzes snazit ovlivnovat z toho, ze jsem alogik nebo nejakou jinou absurditu a pokud jsi logik, tak budes muset prijmout, ze je to vsechno nejak jinak stejne jako s pravicackymi axiomy

    priznam se ze mozna hlavni duvod proc jsem potreboval vydelat dost penez a mit skolu byl ten, abych smetl vsechny argumenty (at svoje nebo okoli, coz je veskrze jedno) ze jsem a) debiloloser b) socka [tahle sranda me stala 10let zivota]

    nejsem grimworde ani jedno a je na tobe, aby sis to prebral; smysl zivota neni "alespon se neceho chytnout"... to je fakt uplny nic na to, co se z toho tady da vymackat; a jestli to nezvladnem, tak i ten pokus je porad nesrovnatelne vic

    jinak abych jen nepyskoval, jsi dobrej, zes to jadro pudla vychytal prvni a sam ho na sebe prasknul

    OdpovědětVymazat
  27. No napíšu jen jedno La tibore,v některých lidech jseš vedle jak ta jedle.Rozdíl mezi grimwordem a mordemym fakt je,ale přesně opačnej než si myslíš.To že ti jeden leze do řiti,dělá že přejal tvoje myšlení(stačí číst názory před a po vaší pseudoharmonické diskusi),používá tvoje slova a snaží se zalíbit za každou cenu protože je v prdeli a tonoucí se stebla chytá,druhej píše to čemu věří,to že se mordemy sesypal a grim ne,to že jeden je srab a druhej asi ne to že se necháš manipulovat jak malý dítě mě děsí.Osobně si vážím přesně opačnejch věcí,pořád křičíš chci slyšet pravdu a dostane tě ten nejsladší medík jen pro to,že tvuj náhled na pravdu odkejve.Že všechno komplikuješ a hledáš všemožný vysvětlení na jednoduchý věci s tím se taky ztotožnuju,vlny a další voloviny,kdyby ses raději zabejval tím jak je odstranit,jenže to slyšet nechceš,čím to že se ti udělá líp když si dáš chlast?Každýmu je tady do toho prd,takže to nebudu rozvádět,ale byl bych rád aby si mě zas někdy poslouchal,při minulé vlně jsem ti psal něco o práci,stresu atd,je dost ztráta času že to uděláš až za pul roku,sereš mě s tím,v matematice a v logice se s tebou fakt dohadovat nebudu,protože vidím prd,ale tady bys měl,zas jdnou poslouchat co ti chci říct,kdyby sis nevypínal skype nebylo by to tady.Dělat salta a přemety je fajn,ale chůzi na pevnejch nohou to nenahradí,ikdyž to vypadá zajímavě.A podstata je chodit po nohou.A protože jsem si tu vlnu taky prošel a ted zas stojím na nohou,tak ti to prostě sdělím ikdyby ses třeba po kamaráde.

    OdpovědětVymazat
  28. Supr. Tady muzu otevrene. Skype si nadale vypinat budu, kdyz uz tvy kidy nesnesu i nadale. Narozdil od tebe vypiju za rok asi tolik chlastu, jako tys do minulyho roku konzumoval denne a tvrdil, ze to s tebou nic nedela a jestli nekdo byl sesypanej na hromade, tak jsi to byl ty.

    Verim, ze na nejake veci prichazis, ale kdyz ti reknu "nehodlam nic resit", tak skutecne mam v mozku overload.

    Pro ostatni, kdyz je tu to finalni uctovani, tady je konverzace, ktera se Franty dotkla.
    [3/7/2011 10:53:49 PM] frantisek: jestli chceš můžu ti říct moje poznatky ze sebe,myslím že princip je stejnej,třeba něco upotřebíš
    [3/7/2011 10:54:09 PM] smrt: ne
    [3/7/2011 10:54:22 PM] smrt: nemam energii na to te poslouchat
    [3/7/2011 10:54:37 PM] smrt: chci bejt sam, to je cely
    [3/7/2011 10:56:01 PM] smrt: jestli mi pises nejaky rady, tak to nedelej
    [3/7/2011 10:56:06 PM | Edited 10:56:10 PM] smrt: pokud me chces nasrat tak budiz
    [3/7/2011 10:56:10 PM] frantisek: jen jeda věta když teda už přemejšlíš,to jak se cítíš psychycky nemá nic společnýho s psychikou,ale s unaveným tělem,který je zničený ze stresu,tím že ti vypne mozek,necháš tělo odpočinout a ono pak dá pokoj a nevysílá do mozku to že je problém
    [3/7/2011 10:56:29 PM] smrt: diky, tak ja si vypnu skype
    [3/7/2011 10:56:44 PM] smrt: nehodlam se s nikym bavit, jen jsem tu potreboval neco resit s programatorem
    [3/7/2011 10:56:56 PM] frantisek: jak chceš pořád see motáš ve smyčce a leta a nehnul si s tím já jo
    [3/7/2011 10:57:40 PM] frantisek: někdy osobně a hlavně až budeš v klidu ted to nemá smysl,tak odpočívej zdar

    OdpovědětVymazat
  29. Nebudu to dál rozvádět. Na závěr poznámka.

    Nejsem na tebe naštvaný. Ani nic osobního proti tobě nemám. Byl jsem trochu útočnější - ale před každým mým příspěvkem jsi mi k tomu dal důvod.

    Poslední komentář - lidé si pamatují rozhovory za poslední dva dny? na internetu jsou aktuální poslední dva články? Ty jsi mi na blogu prošel mé myšlenky za posledních několik roků/měsíců. Zamíchal to dohromady, zanalyzoval a pak to na mě celé vyhodil. Něco s čím jsem nepočítal během psaní. Ani z dlouhodobého hlediska. Zvlášť pokud z toho začneš dělat nějaké závěry. Takže se přirozeně bráním.

    Nic proti tobě.

    V každém případě "good luck chlape".

    OdpovědětVymazat
  30. Ted mam fakt radost. Dik. Jsi dobrej pokud umis stopnout flame.

    OdpovědětVymazat
  31. Na sport jsi jistě kapr,ale barák nesázej,prohrál bys, opravdu nejsem ten lihos, co myslíš..žádné recenze na knihy ani filmy nepíšu ani po nikom nepoptávám

    OdpovědětVymazat
  32. To je mazec! To tu dlouho nebylo. Občas mi to tady připomíná něco jako narcistní poruchu osobnosti..
    Jo, pořádně gradující závěr! Něco jako, tak nám zase zabili Kennyho. Mnoho zdaru La Tibore.

    OdpovědětVymazat
  33. No, musím říct, že nic podobnýho jsem ještě neviděl.
    Snažíš se najít pro sebe přijatelný filosofický koncept bytí kde mysl je ''falešnou hráčkou'', ale v realitě nejsi schopný koncept myšlenky opustit. Místo toho, abys žil, opisuješ myšlenky druhých (Lacane, Žižek, Preece, Leary, Freud, etc.) a JEJICH pomocí ostatním vysvětluješ jací jsou looseři. Blbost, La Tibore. Odjel jsi do Brazílie..., přestěhoval ses..., zařídil ses..., ale tím ses z kolotoče nevymanil. Podle postů nade mnou je spíš pravděpodobný, že jsi mnohem víc v prdeli než ostatní, protože oni si nenamlouvají, že nejsou součástí kolotoče. Vem si jen, jak nejsi ani schopný se odstřihnout a pořád sem něco píšeš, i když to vyjádření předtím bylo jasné: schluss - ende - fin! Nedokážeš to, protože se hrabeš pořád v cizích myšlenkách a ne ve vlastních pocitech, a ani ty smysluplnější myšlenky nejsi schopnej obracet proti sobě, protože se hrozně bojíš, že bys nakonec mohl zjistit, že doteď to byla jen póza. Neříkám, že nemáš pravdu, ale nejsi mimo hru, jsi v tom až po krk a nějakým záhadným způsobem se vyhýbáš sám sobě. Pochop, že nejsi o nic víc jinde, než kdokoliv v týhle zemi. Pořád řešíš někoho jinýho, myšlenkama někoho úplně jinýho. :D Sorry, ale jsi stejnej srab jako kdokoliv o koho se otíráš. Možná v balíku, ale srab. V cizině, ale pořád srab, protože se neustále vyhýbáš sám sobě a přijímáš model tý falešný hráčky, že ty jsi ten, co do toho vidí, ten co to dal. Je to stejný jako při řízení auta - jakmile si začneš říkat, že umíš jezdit, stal ses adeptem na rozstřel. Kdyby to byla pravda, nebyla by pak WRC sportem pro pár týpků.

    A jen tak pro zajímavost, jak se pleteš v lidech.
    Mám z poloviny jiné než české kořeny a nějakou dobu jsem tam žil. Rok jsem žil ve Státech (studium) a krom toho mám celkem slušně naježděno do různých bohemzapomenutých končin (Hic sunt leones.). Ty ses (z mého úhlu pohledu na stará kolena) odvážil vystěhovat (což kvituju) a z týhle pozice rozdáváš moudra. Mohl bych pokračovat i dál, ale to už bych nerad (soukromí).

    No, teď si vem na pomoc myšlenky druhých a pěkně mě rozeber, jak jsem zahořklý a nenávistný a jak tomu všemu rozumíš, ale HLAVNĚ se, prosím Tě, neobtěžuj sledovat svoje pocity. Nerad bořím někomu jeho abstraktní konstrukce, zvlášť, když si je jeji tak daleko.

    PS. Předpokládám, že se nasereš, ale to je jen Tvůj problém. Přeju Ti, abys našel odhodlání postavit se sám sobě.

    OdpovědětVymazat
  34. El Mimo respekt, toho jak málo máš informací to jde skvěle k podstatě věci,že se bojí přiznat svojí realitu je to co vždycky dožene ,psalo to tu spousty lidí,že před sebou se nedá emigrovat.

    I přesto že když je pod tlakem sahá k sračkoidním zbraním kopírovat tu skype moje,svojí mámi atd.je to jen obrana kvůli strašnýmu tlaku,proč je medialní obraz pro la tibora tak důležitej,tomu nerozumím.

    Cesta není ve snaze o vytvoření dokonalý budouctnosti bez problémů,to se nemůže nikdy podařit,ale ve správným přístutupu k současnosti.Pokud budeš mít v hlavě že můžeš předělávat lidi a nepřijmeš je takový jaký jsou,vždycky se uvztekáš až do deprese,cožpak to nevidíš?

    Pod tlakem se vždycky ukáže jakej člověk skutečně je a jsem si vědom že ted kopu do člověka co má dost,za chvíli to přejde jak ti napsal berlin na začátku,ale vrátí se to jestli nenajdeš tu sílu jak píše el mimo.Budeš pořád ten co na sebe něco hraje ,protože se bojí.Můžeš si stokrát namlouvat že ti to je jedno,věřím,že už si tomu i uvěřil,ale přesto tě tahle slabost navádí totálně mimo sebe a jsi pro okolí dost nesnesitelnej v určitých fázích tvojeho chytání vln.Každej jsme nejvíc mimo co se týká pohledu na sebe,pozorovací schopnosti okolí máme vyvynutý dobře,ale pokud nás něco brutálně nenutí podívat se na sebe neděláme to.A na tebe to řve jak tak kráva už deset let nebo jak dlouho,nechápu proč si furt zacpáváš uši.Já přiznal že jsem se mýlil snad ve všem a proto je to ok,ty máš vždycky pravdu a nebudeš o tom diskutovat a kdyby náhodou se to nevivíjelo pro tebe dobře sahneš k těššímu kalibru,z čehož je oponent znechucen a nehodlá se snižovat dál a nechá to bejt,na tomhle blogu neustále se opakující jev až na výjimky třeba ted el mimo kterýho samozřejmě naučenou reakcí smeteš argumenty,který by šli samozřejmě vyvrátit ale on se na to každej může vysrat.

    Tohle je jediná cesta jak ti něco sdělit protože jseš neuvěřitelně umíněnej a tvrdohlavej,ale budeš o tom přemejšlet.

    OdpovědětVymazat
  35. Anonymni 1, tak to mi uz fakt hrabe.
    Anonymni 2, ano, proto je cas skoncit.
    El mimo - mas pravdu, potrebuju se koukat vic na sebe, z divadla cloveku hrabe, nenapsal si sem v jadru* nic jinyho, nez co sem pisu ja, ale patrne z duvodu, ze jsem se do tebe oprel, jsi to na me nahodil utocne. To, ze resim jiny lidi, delam VZDYCKY tak, ze si predstavuju sam sebe s tim, co jsem posral, nebo jak bych to v urcity situaci moh posrat. Necejtim se od sveta a jinych lidi vubec oddelenej, ale cely to casto pusobi stupidne. Cas na to se vzdalit, byt i to je samozrejme jen hra, ze ktery vyleze zas neco jinyho. Tva poznamka ohledne penez je skutecne hodna tveho nicku. Prachy jsem vydelal se stejnym mozkem, jakej psal tenhle blog a diky tomu, ze jsem se umel poucit z chyb.
    * Napriklad s tim, ze opakuju myslenky jinych, nesouhlasim. Proste na neco prijdu, pak si to nekde prectu, uz jsem o tom psal. Jsou tam i jine veci, jako napriklad to, ze skutecne citim propojeni s ruznymi lidmi odsud a proste se s nimi chci rozloucit. Jestli si myslis, ze je spravne od lidi odchazet tak, ze se po letech jen tak otocis, tak.. co k tomu rict?

    Franta: premyslim, jestli bych se s tebou nebavil, kdybych vedel, co to s tebou udela. Plus te samozrejme sere, ze si rozumim nebo "rozumim" s Mordemym nebo tvoji zenou (vnimam te, kdyz mi rikas, ze oba se mnou hrajou hru, o ktery nevim a ze tam taham za kratsi konec - pokud to tak je, zatim to nevidim a naopak mam pocit, ze vim, proc si to myslis a proc to neni pravda). Zajimave se mi to mele v hlave. Ale ted me opet osvitil duch svaty :) a mam co napsat. No a radsi to nenapisu, protoze bys ve svy zlobe ublizil lidem, o kterych jsem chtel psat, takze to delat nebudu.

    Fascinujici je jedna synchronicitni zalezitost - tohle konec blogu je fakt jak rozchod dvou lidi. Hry porad stejne. Celej svet dupe v jednom rytmu. Nic originlniho tu uz nebude. Copak nekdy bylo? Jen blaboly z knizek od nekoho, kdo mozna ani nikdy neopustil Cesko, jak kdysi psal Grim. Nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  36. Jistě, nepatrný rozdíl je v tom, že Ty to sem JENOM píšeš. Jsi teoretik, vlastní praxe je úplně jiná hra. Ty ses před ní utekl do Brazil, ale dohnala Tě. Tohle jsem se Ti pokoušel sdělit, když jsem psal, že bez znalosti pravých důvodů emigrace jde jen o pózu.
    Pokud v tom cítíš útočnost, je to Tvoje věc. Nejsem chůva, abych někomu dával pozor na bolístky. Oba ale víme, že na podstatě to nic nemění, i když věřím, že se něco pokusíš vyfabulovat.
    Jako ten vývod o nicku. Dost možná má portugalština stejný termín, jen jiný člen. Tolik k významu a co do Tvé konstrukce obsahu, nemám potřebu to dál komentovat. Samo o sobě to o Tvém rozpoložení vypovídá dost.

    OdpovědětVymazat
  37. Proc myslis, ze je to jina hra? Lidi, co tady se mnou jsou, jsou skutecni a ctou tenhle blog / jsou to ctenari tohohle blogu i prispevatele. Kdyby se praxe lisila od teorie, muzou to sem napsat. Kdybych pocital s fabulacni hrou, tak tenhle blog bude skrytej. Cokoliv delam na netu, delam anonymne. Tenhle blog rusim prave kvuli tomu, ze i anonymni identita po case uplne anonymni neni a nese archetyp. Prenosy role na herce funguji, ale s tim jsem do toho sel. Ale skoro celej blog az do ted, byl o tom, jak se ceskej kluk vyda do sveta a co se pri tom stane. Nevedel jsem jestli prestanu myslet a budu sukat mulatky nebo zacnu myslet tak jak jsem zacal premyslet (az tady mi docvaklo jak hrozne moc je clovek soucast neceho kolem atd.)

    Vyrabis si ve sve zlosti v hlave neco, co neni. Vetam o praxi nerozumim, nikam jsem neutikal, to slysim porad jen od lidi, co sedi na zadku v Dolni Lhote - ze nema smysl nic zkouset. A od tech samych, kdyz priletim, vzdycky slysim: "Tak ses prece vratil. Neni tu nakonec nejlip". Proste me iritovalo byt mezi zacyklenyma lidma, kteri se docela dost jevili jako ty ted, protoze ono to nakazlive je. Od zivota je potreba zadat hodne, on to pak vyda.

    Vyvod s nickem byl nesmysl, ve starem emailu mam schovany email od nejakeho lihose, ale zapomnel jsem heslo. Osvetlilo by to vic. Patrne jsem si jako vzdy spletl jmenu zacinajici na "l".

    Tak co, vezmes si tu posledni slovo a pokusis se me prervat s tim tvym "Ti" a "Te"? Jak pise Tolkien, cokoliv negativniho, co tu je, se nakonec ukaze, ze poslouzi ucelu [ma priklad s mrazem a ledovymi kresbickami tusim]. Ukazes lidem, ze ma smysl z toho zkusit vypadnout tim, ze s timhle pristupem z tebe doslova caka bolest a dojdes takhle za jine na konec jednosmerky?

    Anebo se na to vykasles a pujdes potichu hledat svoji Brazilii?

    Je to na tobe!

    OdpovědětVymazat
  38. Ach jo. Začíná to být nuda. Fakt nechápeš, že svojí Brazílii nenajdeš v TÝ Brazílii. Je to v Tobě. Tvý pocity Tě můžou navést, ale odjet někam jen tak, to je jen potenciálně dobrej trip. Životem mimo rodný stát jsem strávil podstatně více času než 3 roky, je proto vcelku úsměvné dostávat rady od ''bažanta''. Co by zajímavý pohled na specifika Brazílie to beru, ale v obecné rovině ... :)
    Oprav mě, pokud se pletu, ale ta Tvoje konstrukce ''stříkající zloby'' není víc než vlastní obranná reakce, že nějakej ''cucák'' Ti boří iluze a co je horší, mohl by mít recht. Nezlobím se, nejsi první ani poslední a celkem to chápu, i když tím míň, čím jsem starší. Nicméně zloba je zbytečná. Nic jí nezměníš. Nasrat mě dokáže kdeco - třeba jako když jsem si dneska málem ufikl prst v kuchyni, ale dlouhodobě jenom jsem. Někdy s větším, jindy s menším úsilím, ale poznávání sebe a přijímání věcí takových, jakými jsou, je na mojí cestě prospěšné. Pak může být zajímavé přizpůsobit svému konceptu i prostředí, třeba Brazílií. O prospěšnosti opačné cesty nejsem přesvědčený.

    Neřeš mě, nebojuj se mnou, věnuj se sobě.

    Na rozloučenou ti sem dám staré přísloví (nebo jen existenciální vtip, jak kdo to zvládne): ,,Rumbakoule ze žlučníkových kamenů plaší smrt.''

    OdpovědětVymazat
  39. Já na tenhle web zavítám jednou za měsíc a vždy mě velice zaujme...Škoda. Nějaký, autorovy filosofický kidy moc nemusím, ale chlapík to umí podat, je chytrej a má docela spisovatelský talent, aspoň myslím a Brazílie je hezká zem i tak, stačí psát jen o tom…hezký…

    OdpovědětVymazat
  40. No vy mu (blogu, LT,) dáváte... Takhle ke konci, to je skoro jako mrchožrouti...

    OdpovědětVymazat
  41. Zvláštní věc, najít tento blog pomocí odkazu nějakého okouna pár dní poté, co je ohlášný jeho konec. Strávil jsem tu dnes asi šest hodin v kuse a mám pocit, že bych si s tebou měl co říct. No co už. Počkám, až se opět někde vynoříš.

    OdpovědětVymazat
  42. Jj Berline, to, co se odehrava prave v tom poslednim prispevku, jsou ty filozoficky kidy v praxi, kdy se ukazuje, ze je tu jen par her. Psal jsem tu ruzne druhy filozofickych kidu, kazdej nerika mozna kazdymu neco, ale vsiml jsem si, ze ruzny lidi reagujou na ruzny druhy kidu. Pro me ma vyznam kazda vec, o ktery jsem tu psal a bylo potesujici citit, ze jsem si nevyrabel neco ve svy hlave, byt pokazde ta reakce byla od nekoho jineho. Vlastne me to prekvapilo, protoze jeste donedavna jsem byl presvedcen, ze to nikoho nezajima.

    Jinak je prirozeny, ze se to kolektivni podkurovani musi vyvazit kolektivnim mrchozroutstvim, a to at tenhle blog byl k hovnu nebo ne. Protoze takovej je jeden silnej lidskej pribeh a ani tenhle blog, kterej ty pribehy zcasti analyzoval, se z pribehu o vzestupu a padu nevymani. Neni nahoda, ze se tu zacne objevovat, jaky pisu kecy, az po skonceni blogu. FYI to bylo skutecne MOZNE zde psat driv. Ale hra je silnejsi.

    Zafod: jsem stale tady, byt na odchodu. Timing si s dovolenim urcim sam, byt tenhle prostor jenom spravuju.

    Bublino: nebudu psat radeji nic. Prechazet to taky nebudu. Smarja, tady konci La Tibor, ale zivot jde dal. Ja nekde existuju a jestli existuji synchronicity, tak je nekde La Tiboru 3 prdele.

    OdpovědětVymazat
  43. No a jelikoz jsem stale zde, tak si dovolim upozornit na film, ktery se objevil natvrdo a do hlavy pod jednim clankem.

    Sunset Limited

    Chcete film, co nereaguje na to, co bylo, ale na to co je? Stret viry a ateistickeho nabozenstvi, kteremu propadla zapadni civilizace. O tom je ten film. A mimochodem, jestli neco vystihuje jak vypada nase domacnost v Brazilii, je to tenhle film.

    Silnej pribeh dvou lidi, bileho sebevraha a cerneho zachrance, promakany do detailu. 100% filozoficke kidy. Ukazka beznadeje v prasku a ukazka, jak to vira nakonec, kdyz je porazena a rozcupovana, nakazena toxickym nihilismem, stejne vyhraje, protoze NIC JINEHO NEZBYVA. U filmu jsme se tlemili tak, ze jsme vzbudili vedle bratra, ale moc vtipnych scenek tam neni.

    Zajimava je jedna vec. Vsichni jsme bud verici nebo neverici. Pro nas, co jsme vyrostli v ceske realite, jsou argumenty toho sebevraha jasne. Dojde k nim kazdy dogmaticky ateista. Vsechny jistoty jsou "fragile" a nakonec samozrejme nezbyde nic a clovek chce nebyt. Dokud je clovek mlady nebo ma nejakou jinou blbost, ktere se muze chytit, si muze hrat na to, ze ho to netrapi, protoze prave ta blbost je skutecnou nabozenskou berlickou (ale v Cesku [nikoliv ve filmu] schizoidne predpoklada, ze verici ma prave takovou berlicku ve vire, coz mi verte, tak neni).

    Zajimavy je ten druhy clovek. Asi skutecne jsem verici, protoze vim, co to tam dela a proc. Citim jeho bolest. On ji citi asi kazdy, ale ja ji s nim prozivam, protoze vim, co ma v hlave. Na T. film strasne zapusobil, ale co ma ten clovek v hlave a jak mu to tam funguje, to "nevi".

    Ten clovek NENI popsan jako clovek bez tzv. chyb, viz dlouhe debaty o persone a stinu. Jeho persona je napraveny reverend, jeho stin je clovek, ktery v sobe toho rapla porad ma. Tohle je jedna z mnoha dulezitych veci ve filmu, ale specialne pro ateisticke publikum to vypichuju. Mit viru neznamena se znicit pravdou, ale zlepsovat cokoliv... cimkoliv.

    Takze tenhle film je test. Pokud citite, proc a jak ten cernoch jedna a co to vlastne rika. Vlastne to je porad malo, pokud ho citite se vsim vsudy, asi tak, jak citite beznadej a zbabelost toho druheho, tak jste verici a drzte se toho, co mate a prohlubujte to. Pokud to necitite, tak je ten film pro vas jeste mnohem dulezitejsi. Tvurci toho filmu a spisovatel te predlohy je totiz de facto ten cernoch, co zkousi co se da a vy jste ten beloch z filmu. Divejte se na divadlo a hrajte ho. Presne jako v tomhle threadu, na tomhle blogu a v tomhle zivote na tomhle uzasnym svete.

    OdpovědětVymazat
  44. http://torrents.thepiratebay.org/6175884/The_Sunset%5B2011%5DLimited_HDTVRip_XviD-ExtraTorrentRG.6175884.TPB.torrent

    titulky eng:
    http://www.allsubs.org//brazilian-subs/legendas-download2/the-sunset-limited-hbo/3512485//

    OdpovědětVymazat
  45. Tento blog som čítal preto, že ukazoval svet z iného pohľadu. Idem vonku so psom. Život s drogami je príliš zložitý.

    OdpovědětVymazat
  46. Ahoj Tibor, rád bych se s tebou spojil na přímo. Je to možné? Pokud ano tak zde je můj mejl: next@seznam.cz
    a nebo Skype: jiri.anderle
    Díky a zatím čau.

    OdpovědětVymazat
  47. Be cool chasníku A del ty své kidy jako další pokračování.

    OdpovědětVymazat
  48. Kdepak, ted a pod touhle identitou nikoliv. Prosim vsechny, co se mi ted ozyvaji, necht skutecne zvazi, co mi chteji rict, respektive necht si rozmysli, CO KONKRETNE PO ME CHTEJI. Jsem fakt tak unavenej, ze hodne dnu se akorat probudim, najim a usnu. Budu se vam samozrejme snazit pomoct, ale ze bych si chtel jen tak povidat o Brazilii... tak to FAKT ne. Na povidani uz neni cas, pratele a ja udelal, co jsem mohl. Ted budu velmi dlouhou dobu jen tise sedet v kavarnach v Brne, Amsterdamu nebo Sao Paulu a pozorovat. Stacilo.

    Mejte se vsichni fajn nebo se aspon snazte.

    OdpovědětVymazat
  49. A nějakej argument, že ateismus je nějak nalinkován k nihilismu by byl nebo je to jen ten typickej církevní kec bez náznaku jakéhokoliv argumentu?

    Nejvíce ateistické společnosti totiž pěkně prosperují a patří mezi nejvyspělejší země světa. Zároveň také patří nejvíce charitativní a taky podle některých nových studií mají nejmenší míry kriminality, potratů (ha!), v USA mají kupříkladu nevěřící stabilnější manželství atd.

    Viz. třeba Švédsko, Norsko, Dánsko, Nizozemsko...

    Oproti tomu "nenihilistické" náboženské země nebo země se spoustou věřících jako USA, Írán, Irák či Rwanda na tom nejsou úplně nejlíp...

    OdpovědětVymazat
  50. "Nejvíce ateistické společnosti totiž pěkně prosperují a patří mezi nejvyspělejší země světa."
    NESMYSL.
    Abych jen neplácal jako ty, tady jsou v procentech věřící, u tebou uváděných příkladů zemí(zdroj cia factbook)Dánsko:Evangelical Lutheran 95%, other Christian (includes Protestant and Roman Catholic) 3%, Muslim 2%. //Švédsko:Lutheran 87%, other (includes Roman Catholic, Orthodox, Baptist, Muslim, Jewish, and Buddhist) 13%
    Norsko,Holandsko je na tom s věřícíma stejně viz zdroj.
    Oproti tomu přiklad méně ekonomicky vyspělé země: Mongolsko Buddhist Lamaist 50%, Shamanist and Christian 6%, Muslim 4%, NONE 40% - nějak tam ti ateisti v Mongolsku asi nemakaji....
    Prostě nesmysl.

    OdpovědětVymazat
  51. Pokud věříš, že Švédsko je takhle náboženská země, tak ti ani už ten Ježíš nepomůže... Nehledě na to, že na CIA Factbook není žádný zdroj, odkud by tu statistiku vzali (např. u ČR jsou tam údaje z roku 2001, u Švédska nic)...

    -----

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Religion_in_the_world.PNG

    Nebo třeba Eurobarometr z roku 2005:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_atheism

    Zuckerman 2005:

    http://www.adherents.com/largecom/com_atheist.html

    Nehledě na to, že i malé dítě si je schopné vygooglit pojmy jako most atheistic countries, kde naleznet další zdroje...

    -----

    Tvé Mongolsko je také nesmysl, viz. zdroje uvedené výše... A stačila by na to i anglická wiki:

    "More than 90 percent of Mongolian citizens subscribed to some form of Buddhism, mostly Tibetan Buddhism with traditional Shamanism."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mongolia#Religion

    -----

    Oprávněnou námitkou by mohl být kupříkladu Vietnam, kde ale vládnou komunisti a tak asi člověk nemůže čekat, že by tam lidé mohli odpovídat zcela svobodně a pravdivě...

    -----

    Dále doporučuje třeba přečíst studii Greoryho Paula, která se právě zabývá patologickými rysy ve společnostech a kde jasně koreluje vyšší počet vražed, potratů, lidí nakážených sexuálně přenosnými nemocemi či s otěhotněním dívek v mladém věku...

    Odkazy na studii jsou v českém článku Filipa Tvrdého, který tak trochu shrnuje obsah - http://massive-error.blogspot.com/2011/02/religious-belief-societal-health.html

    OdpovědětVymazat
  52. Ještě ke Švédsku:

    Less than 4% of the Church of Sweden membership attends public worship during an average week; about 2% are regular attendees.[2]

    Only 1 in 10 Swedes thinks religion is important in daily life.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Sweden#Religion_in_Sweden_today

    -----

    Despite a high formal membership rate in the Church of Sweden, some studies have found Sweden to be one of the least religious countries in the world, with one of the highest levels of atheism. According to different studies, between 46% and 85% of Swedes do not believe in God.[144] In the Eurostat survey, 23% of Swedish citizens responded that "they believe there is a God", whereas 53% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force" and 23% that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force".

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sweden#Religion

    -----

    Takže CIA si maximálně mohla vzít procento lidí, které je oficiálně přihlášeno k luteránské církvi (Church of Swedeb)... To by ale měla taky špatně, protože je to 71,3% - 2009

    Naštěstí kupříkladu fakt, že jsi byl v mládí pokřtěn a někde v kostele si to zapsali, z tebe ještě nedělá křesťana...

    Odvolávám se na průzkumy, kde se lidí ptají jestli jsou věřící, k jaké církvi patří atd. Protože kdo jiný to může vědět, než lidé sami?

    OdpovědětVymazat
  53. Ahoj Martine, vitam te s krizkem po funuse na blogu.

    To, jak se tu rozjela debata, z takoveho globlniho pohledu, fakt neumim posoudit. Predne: ateismus a nabozenstvi, jako kolonky ve scitani lidu, jsou nezajimava hra vnucena nam autoritami, ktere jako obvykle skatulkuji uplne blbe.

    Vira a cirkev totalni mimobezky. Je hodne vericich lidi, ale proste nemaji cirkev. Jejich vira muze byt dosti specificka. Ja treba zatim nechapu, proc by verici clovek mel mit cirkev. Anglican rekl: cirkev je, kdyz jsou lidi spolu. Ok, dejme tomu, i kdyz zazitky nabozenskeho vytrzeni jsou mozny i o samote. Ale neni nutne to nazyvat cirkev. Ja jsem skeptickej ohledne toho, ze lidi, co jsou cleny cirkvi, jsou automaticky verici. Skoro jakoby clenove cirkve museli byt v cirkvi, kdyz si najsou jisti virou se mi zda. Napriklad tady v Brazilii.

    Nevim, zda je vic vericich mezi cleny cirkve nebo tzv. "ateisty". Vzdyt i ja, jakozto neclen cirkve jsem vlastne "ateista". A presto mam pocit, ze docela silne verici.

    Je to tezky na formulace o tomhle psat, kdybych v kazdy vete definoval ty terminy presne, tak je to absolutne necielne. Takze kdyz jsem psal o ateismu, co vede k nihilismu, tak jsem mel na myslim prave tu odnoz ateismu, ktera je vlastne uz skoro institucionalizovana cirkev, byt neformalne. To, co nas obklopuje na zapade. Podlehnuti agnozi (nepoznatelnosti) s tim, ze kdyz teda Jezisek neexistuje a stat=korupce, tak nema smysl se o nic snazit a pokud o neco, tak o "naraisovani cashe" a co nejvyssi postaveni ve spolecenskem zebricku.

    A to ze tohle konci v prazdnote? To je skutecne jen a jen pozorovani. Par let to cloveku vydrzi a ma pocit, ze to je "ono". Kdyz se "ono" nedostavuje, tak se bud prepne na vyssi otazky, anebo skonci v rezignaci, kde se skonci i po prepnuti na vyssi otacky.

    Typickej priklad je treba tady pan ambasador, kterej nevi co s penezma a dotah to i formalne velmi vysoko. Je to ale velmi nestatsny clovek, presto ho mam rad.

    OdpovědětVymazat
  54. "Naštěstí kupříkladu fakt, že jsi byl v mládí pokřtěn a někde v kostele si to zapsali, z tebe ještě nedělá křesťana...

    Odvolávám se na průzkumy, kde se lidí ptají jestli jsou věřící, k jaké církvi patří atd. Protože kdo jiný to může vědět, než lidé sami? "

    No prave ze to je problem dat, ktera uvadis.

    To, ze te nekdo pokrti, neznamena ze jsi krestan "vnitrne", ale "zvnejsku" ano. Pokud se pak takoveho cloveka v dotazniku, tak ten clovek, pokud neni "vnitrni" krestan, muze uvest oboje.

    Takze lide sami mozna vedi, zda jsou verici nebo ne, ale rozhodne nevedi, co maji psat do dotazniku. Ja bych to za sebe nevedel. Moje babicka je ateistka jako prase a pise ze je verici, protoze snad nekde formalne byla zapsana pred 50lety atd.

    Plus hodne vericich lidi nesnasi cirkev asi jako ty, tedy pokud viru najdou, tak to nechteji priznat jak sobe natoz nekomu jinemu.

    Zaroven hodne nevericich, co je v cirkvi, nechce byt treba ostrakizovano rodinou a okolim, takze navenek tvrdi ze jsou verici, pricemz fakticky jsou pouze cleny cirkve, pozorujici se schizoidnim odstupem cirkevni frasku.

    Dale nabozenstvi v sirsim meritku samozrejme neni jen uceni cirkve, ale i ruzne ideologie jako komunizmus nebo liberalni kapitalizmus. Samozrejme zarazenim komunizmu do vyctu v iracionalne antikomunistickem Cesku nikoho nenaseru, zato liberalnim kapitalizmem naseru vsechny mlade a progresivni. So be it. Tvrdim, ze Cesko je velmi nabozenska zeme (ovsem zeme bez viry!!!). Nejdriv jsme v 50.letech prejali nabozenstvi komunizmu ze vsech satelitu SSSR v mire nejvyssi a pote nastopuil liberalni kapitalizmus. Ted se hrouti i kapitalizmus a pravdepodobne zbyde cerna dira nihilismu a cynismu.

    OdpovědětVymazat
  55. V posmrtne kreci blogu bych si tu dovolil upozornit na film TROPA DE ELITE 2 (tj. pokracovani jednicky). Je to o Brazilii, ale vlastne ne jen o Brazilii.

    Myslel sem, ze je to film mainstreamovy, ale pry pujde jen do Artu, pritom by to byla dobra strilecka. Zaroven, ale film zvlada naraci tak, jak to film ma umet, tj. neni to predvidatelny tuctovy nesmysl z hollywoodu.

    Proc je zajimavy? Je to o milicich, ktere v Brazilii vladnou favelam casto namisto drogovych dealeru. Co jsou milice? Jsou to policajti ve vysluzbe. Proc chteji vladnout favelam? Zeptejte se nasich politiku.

    Film je totiz o demokracii a o vladnuti. Brazilie je na popis vlady prihodnejsi, nez nas Evropsky system, kde na vladu ma monopol oficialni vlada. Ale jak ukazuje film, rozdil v tom neni.

    Nejsou zlocinecke organizace, ktere ohrozuji a korumpuji vladu, vlada sama je zlocinecka organizace a jeji vypalne jsou dane. Nikdy to jinak nebylo.

    Ted pro me dela neco jeden mlady programator z Prahy a jeho problem jsou dane, asi jako pro vetsinu lidi v Cesku. Pry aby, "az mu bude horet barak (na kterej si diky danim mozna ani nevydela) prijeli hasici zaplaceni z dani". Je potreba si uvedomit, ze spolu s hasici si platime celou zlocineckou organizaci, ktera nas vysava a terorizuje stejne jako milice favelu. A zlocinecka organizace bude lidi vysavat a terorizovat tim vic, cim mekci lide budou a cim mensi ochotu napriklad k prestehovani k jine zlocinecke organizaci (=emigraci) budou lidi mit. Pokud budou lidi ochotni se stehovat, tak dostavaji do systemu vladnuti konkurenci a jak nas uci kapitalizmus, prave ta konkurence by mela tlacit cenu (=miru uzurpovani) k nule. Volby jsou fraska, ale pokud se hlasuje nohama tak jde o realne zdroje.

    Ve filmu je scena, kdy zabiji nekoho, kdo jim rekne ze nema/nechce platit na vypalne. Zabijou ho. Totez s vami svym zpusobem udela stat, pokud odmitnete platit dane a jste plne v jeho jurisdikci. Nemate zadnou obranu a budete zniceni. Jen vase utrpeni nepotrva par okamziku, ale cely zivot.

    Abych to zkratil. Kdo rika, ze nelze delat nic, lze. Patrne kvuli lenosti, strachu, propagande. Platit dane, tj. podporovat zlocince je amoralni. Nema to co delat s podporou blizniho, naopak, bud jsou zdroje pro zlocince nebo pro blizni. Drive bylo mozna tezke z toho systemu vydirani vypadnout. Ale dneska UZ JE MOZNE TEN EXIT UDELAT.

    Jako emigranti se pohybujete v zemi nikoho, zadna vlada si vas neprivlastnuje. Zaroven oslabite svoji domovskou vladu. A taky se cloveku lip dycha.

    Tropa de elite 2 stahujte zde: http://torrents.thepiratebay.org/6149632/Tropa_de_Elite_2_BDRip_XviD-ZMG.6149632.TPB.torrent

    OdpovědětVymazat
  56. Hele ja si chcem tvoj blog este celý precitat, videl som len minimu clankou, nie že to zmažeš :)
    Whiter

    OdpovědětVymazat
  57. Urcite ne, uz jsem to sem psal. Jedinej, kdo to smaze, je mozna Google, pokud se mu tady nebude libit ta svastika, podobne jako mi smazal ucet facebook. V duchodu si to chci znova precist odzadu. Ale abych byl uprimnej, zveda se mi z toho kufr, ze bych mel jit do neceho podobnyho znova. Jak bych to cet znova, tak bych to samozrejme cely znova prozival. Bylo to priserne narocny. Stejne cloveku nezbyde nic jinyho, nez zas vymyslet neco na zpusob emigrace. V opacnem pripade mozek ustrne na necem jako je nejvyssi skore ve vydelavani penez nebo letecke modelarstvi.

    OdpovědětVymazat
  58. "Jako emigranti se pohybujete v zemi nikoho, zadna vlada si vas neprivlastnuje. Zaroven oslabite svoji domovskou vladu. A taky se cloveku lip dycha."
    - není pak vyřizování trvalého pobytu, víza, snaha o občanství vlastně jen výměna jedněch "pánů" za druhé, tam mi to nějak nesedí

    OdpovědětVymazat
  59. Jak to na me pusobi tak ne. Dnesni systemy rizeni (tj. vlada i management) funguji strasne strnule. Funguji jen diky tomu, ze se masa nehybe, takze se zdima masa. V rizeni podniku se to popisuje jako xneefektivnost. Urednik umi vybrat nejakou castku od x stejnych jedincu, ale jakmile jsou tam vyjimky, system si nevi rady. Staci si treba "jen" zkusit zajit na urad prace mimo okres sveho trvaleho bydliste, na coz mate pravo.

    Je to dano jakymsi meznim vynosem z prace urednika. Nevyplati se jit po vyjimkach. Aby nekdo pochopil moji danovou situaci napriklad, tak to je fulltime job. Aby nekdo pochopil danovou situaci bezneho ceskeho zamestnance, tak to je par kliku mysi.

    A pak je tu ten druhy faktor. I kdyby to jinde byla jina totalita, tak proste tim pohnutim zadkem se vytvari ta konkurence. Je to skutecne jako ta ekonomicka teorie. Kdyz mas vedle sebe 10 supermarketu se 100% loajalnimi zakazniky, tak zadna konkurence neni a kazdej supermarket je monopolista. Jakmile ale nejaci zakaznici ukazou, ze jsou ochotni zmenit kram (byt jsou vsechny kramy monopolni), zmeni se tim cely system, protoze prave chovani zakazniku, kteri uz nejsou loajalni, prinuti monopolistu, ktery chce maximalizovat zisk, ke zmene strategie a pruznejsim cenam (v nasme pripade k mensi represi). Tim se ale rozjede zpetna vazba a cely monopolni system se zhrouti. Nestoji to na managementu supermarketu, ten, pokud ma loayalni zakazniky a chova se racionalne, MUSI byt monopolista (tzn. staty MUSI zdimat obcany). Stoji to na lidech a jejich chovani.

    Dobre v tomhle je, ze neni potreba vubec zadne vetsiny neloayalnich. Staci kriticke mnozstvi. Ono uz je to u konkurence zdaneni firem znat nyni a prah vstupu do offshore sel pro firmy dolu. Kvuli tomu se ted zdimou loyajalnejsi subjekty, ktere nelze tak lehce presunout - lidi, protoze kriticke mnozstvi firem slo offshore uz davno a zdaneni firem je nahrazovano zdanovanim primym u spotreby jako je DPH. Az padne tohle (tj. az kriticke mnozstvi pujde platit sve DPH do jine zeme, kdyz je to bude srat tam kde jsou, bude to velky tlak na efektivitu; proste evolucne prezije ten efektivnejsi, ten s min nefer zpusobem rizeni a prerozdelovani energie).

    Je to tak pochopitelny?

    OdpovědětVymazat
  60. Ctu Ty Vase pribehy a musim rict ze se ctete dobre ,vydejte knihy mate bezesporu styl a vypravecsky talent.
    Mark Gabriela, New York

    OdpovědětVymazat
  61. Zdravim. Rekl bych ze nasledujicih cca 20 let se budeme vsichni docela mit co ohanet. Vyplodit i enjaky blogpost zabere hodne casu. Blog mi prijde pro brazilsky postrehy jako vhodnejsi medium.

    Ja mam s formalitama takovy problemy, ze se i na napsani emailu pripravuju dny az tydny, predstava vydavani knihy me desi. A jeste vic me desi "promo". Bez nej nema kniha sanci komercne uspet a bez komercniho uspechu je vydavani knih hodne neefektivni konicek (muj nazor). Zkratka nez abych se ted patlal s knihou, tak to radsi vydelam nejaky prachy a nekomu pichnu treba s emigraci.

    Nekdy neco sepisu, ale ten format bude jinej, bude to neco ucelenejsiho.

    Dalsi vec je ze za zadnych okolnosti ja ani a nikdo v Brazilii nechceme davat znat sve jmeno. Vsechna jmena, na ktera v souvislosti s timhle blogem narazite jsou bud falesna, nebo jsou to maximalne realne kryci identity. Ja k tomu mam duvody i kvuli zakonum, nekdo chce zustat v soukromi a hlavne nechci hrat tu hru na "nachazeni identity skrz to co delam. Dokazu si hrozne dobre predstavit, jak je pro nekoho lakave vydavat knihu nebo tocit film a kochat se pri pohledu na titulky/prebal a rikat si "to jsem ja".

    Muj cil je dostat a udrzet stav: "nevim kdo jsem" a je mi to jedno. Prave tenhle stav lze oznacit za spojeni s bohem. Jako clovek co ma rad soundsystemy tihnu k heslu: DJ neni videt, znam je jen prezdivkou, pokud mozno ne svoji ale nickem soundsystemu. Ale hraje kurevsky dobre a lidi si to uzivaj.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.